11/3/12

The Perfect Sunday Morning

The Perfect Sunday Morning

Image:  My Polyvore 

I thought I would share my tips for having the perfect Sunday morning!  I always find Sundays more relaxing than Saturday because I have usually wrapped up my to do list by Saturday.  

So here is what I usually do on Sundays...

1. This is going to sound very strange but I like to set my alarm on the weekends, I set it at around 8:30 or 9:00 depending on when I went to bed.  This still allows me to sleep late and get some rest but without feeling like I have wasted my entire morning.  

2. I like to put on something comfortable but not too sloppy or else I just feel bad.  Something like this pretty robe would be perfect!
3. I am usually not very hungry in the mornings so some juice and a croissant is perfect for me.  
4.  My favorite thing do to on Sunday is to get ready for the upcoming week by doing relaxing beauty treatments, my favorite is body scrubs!
5.  And I love to turn off the television and computer and read a good book.  If you have not read Breakfast at Tiffany's, you must!  It is less than a hundred pages and it is so interesting to see the similarities and differences between the book and the film.

I hope you all have a lovely weekend...


J'ai pensé que je pourrais partager mes astuces pour avoir le matin parfait dimanche! Je trouve toujours le dimanche que le samedi plus de détente, parce que j'ai souvent enveloppé ma liste à faire d'ici samedi. 
Si voici ce que je fais habituellement le dimanche...

1. Cela va sembler très étrange, mais je tiens à mettre mon alerte pour le week-end, je l'ai mis autour de 8:30 ou 9:00 selon le moment où je suis allé au lit. Cela permet encore me coucher tard et se reposer un peu, mais sans avoir l'impression que j'ai perdu ma matinée.
2. Je tiens à mettre sur quelque chose de confortable, mais pas trop mouillé, ou bien je me sens mal. Quelque chose comme cette robe jolie, ce serait parfait!
3. Je suis généralement pas très faim le matin donc un peu de jus et un croissant est parfait pour moi.
4. Ce que je préfère faire pour le dimanche est de se préparer pour la semaine prochaine en faisant soins de beauté relaxants, mon préféré est exfoliants pour le corps!
5. Et j'aime à éteindre la télévision et l'ordinateur, lire un bon livre. Si vous n'avez pas lu Petit déjeuner chez Tiffany, il le faut! Il est à moins d'une centaine de pages et il est donc intéressant de voir les similitudes et les différences entre le livre et le film.

J'espère que vous avez tous un bon week-end!

-Jacqueline 

1 comment:

  1. That sounds like a great weekend schedule to me! I love Laura Mercier products. Her Honey bath is exquisite. Very pretty robe and nail polish!
    http://www.averysweetblog.com/

    ReplyDelete