12/27/11

Film Review: My Week With Marilyn




Images: weheartit.com, tumblr.com

I have been wanting to see My Week With Marilyn since I saw this Vogue spread.  Last night I finally went to go see the film, and I loved it!  Michelle Williams did a lovely job as Marilyn Monroe; my only disappointment was the lack of that airy quality Marilyn's voice had.  This film is the kind I wait all year for.  I love true stories and combine that with the glamour of the 1950's.  The wardrobe, hair, and make-up are absolutely fantastic.  One reason I really liked the film was because instead of covering her whole life only a brief period of time was covered.  The film takes place during the filming of The Prince and the Showgirl through the eyes of a young man working on the set who meets and falls in love with Marilyn.  The cast contained many talented actors and actresses such as Michelle Williams, Eddie Redmayne, Emma Watson, and Judi Dench amongst others.  I highly recommend this film for a unique and glamorous evening at the movie theater.

J'ai eu envie de voir Ma Semaine Avec Marilyn depuis que j'ai vu cette propagation Vogue. La nuit dernière, je suis finalement allé pour aller voir le film, et j'ai adoré! Michelle Williams a fait un travail magnifique comme Marilyn Monroe, mon seul regret est l'absence de cette qualité aéré voix de Marilyn avait. Ce film est le genre j'attends toute l'année pour. J'adore les histoires vraies et de combiner cela avec le glamour des années 1950. La garde-robe, les cheveux et le maquillage sont absolument fantastiques. Une des raisons que j'ai vraiment aimé le film a été fait au lieu de couvrir toute sa vie qu'une courte période de temps était couvert. Le film se déroule pendant le tournage de Le Prince et la danseuse à travers les yeux d'un jeune homme travaillant sur la série qui rencontre et tombe amoureux de Marilyn. Le casting contenait de nombreux acteurs talentueux et des actrices comme Michelle Williams, Eddie Redmayne, Emma Watson, et Judi Dench entre autres. Je recommande fortement ce film pour une soirée unique et glamour au cinéma.
-Jacqueline

1 comment:

  1. That looks fantastic! I'll have to drag my boyfriend to come see it with me...

    XX Kathryn
    http://lacoquettedumode.wordpress.com/

    ReplyDelete