4/17/11

Pink Champagne and Macaroons

Image: bonbonrosegirls.com


Isn't this picture pretty?  I usually post photographs, but I could not resist this picture.  Just like I can not resist macaroons!

Update: This post is one of my most viewed and since it is so simple I thought I would update it!  For those of you who are curious about pink champagne, this is how it is made:

Champagne is generally made from four types of grapes, Pinot Noir, Pinot Gris, Pinot Meunier and Chardonnay.  All grapes are white on the inside, the color is only on the skin.  Any wine, even red wine, can be made white.  One must simply remove the skin of the grapes and no color would be added to the wine.  Generally when champagne is made they remove the skin off the red grapes, but in order to make pink champagne they simply have to let the skin sit in the liquid for a short while and the champagne becomes pink.  I can not attest to the taste of any champagne as I am still a year away from being 21, but I think if one does like champagne then this would be such a lovely romantic way to drink it!  You can read more about the drink here.


N'est-ce pas joli tableau? J'ai l'habitude de poster des photos, mais je n'ai pas pu résister à cette image. Tout comme je ne peux pas résister à macarons!

Mise à jour: Ce blog est l'un de mes plus vus et depuis il est tellement simple que j'ai pensé que je pourrais le mettre à jour! Pour ceux d'entre vous qui sont curieux au sujet de champagne rosé, c'est la façon dont elle est faite:

Champagne est généralement fabriqué à partir de quatre types de raisins, Pinot Noir, Pinot Gris, Pinot Meunier et Chardonnay. Tous les raisins sont de couleur blanche à l'intérieur, la couleur est seulement sur la peau. Toute vin, même du vin rouge, blanc peuvent être faites. Il faut simplement enlever la peau des raisins et aucune couleur seraient ajoutés au vin. En général, lorsque le champagne est fait ils enlèvent la peau des raisins rouges, mais dans le but de faire champagne rosé il leur suffit de laisser reposer la peau dans le liquide pendant une courte période et le champagne devient rose. Je ne peux attester du goût de tout le champagne que je suis encore un an avant d'être 21, mais je pense que si on le fait comme le champagne alors ce serait comme une belle façon romantique de la boire! Vous pouvez en savoir plus sur la boisson ici.

-Jacqueline 

2 comments:

  1. Love this picture! It makes me delightfully happy!

    ReplyDelete
  2. hi, that graphic's so pretty, by the way, i made an account and i wish you wouldn't mind if i use this for the logo :)

    ReplyDelete